Meowoof Ordinacija

Veliki ili mali ljubimci, Meowoof ih sve voli.

Toksoplazmoza – jedan mit

Jedan parazit ,,uspeva” već decenijama da zastrašuje izaziva savremene fobije i sujeverja u vezi sa mačkama.

Neznanje ili misinformacija?

Da li zaista postoji opasnost?

Šta je Toksoplazmoza

Protozoa Toxoplasma Gondii živi u organizmu mačke ne izazivajući nikakve simptome i pružajući joj odgovarajući imunitet. Mačka ne zaražava direktno čoveka. U veoma kratkom vremenskom periodu njenog života (oko 2 do 20 dana, ako se uzme u obzir životni vek mačke koji može biti i 20 godina to je zaista zanemarljivo kratko) mačka izabcuje izmetom oociste parazita toksoplazma koje postaju zarazne forme samo ako ostanu više od 24 sata u spoljašnjoj sredini.

Kod zaraženog čoveka bolest najčešće prolazi bez simptoma ili u vidu lakog gripa, mialgije, povišene temperature, lemfadenopatije, hepatomegalije kada je potrebna antibiotska terapija. Čovek stiče doživotni imunitet. Toksoplazmoza može biti opasna samo kod žena u prvom trimestru trudnoće koje nemaju antitela protiv ove protozoe i može izazvati oštećenja embriona. Kod svih trudnica se rutinski radi test na toksoplazmozu. Ukoliko su negativne a žive sa eventualno pozitivnom mačkom (što utvrdjuje veterinar) dovoljno je da preduzmu mere zaštite koje su sledeće: čišćenje posipa sa rukavicama, detaljno pranje povrća a posebno zelene salate, izbegavanje ishrane sa nedovoljno pečenim mesom (krvavo, polu krvavo i slično) i na kraju eventualno izbegavanje kontakta sa nepoznatom uličnom mačkom.

Znači mačka u čitavom svom životu (u koliko je zaražena) izbacuje zarazne oblike sa izmetom samo 2 do 20 dana i više nikada. Poznato je u istoriji da su mnoge trudnice zaražene toksoplazmom pobacile a da nikada nisu bile u kontaktu sa mačkom. Osnovna higijena, pranje povrća i konzumiranje dobro termički obradjenog mesa su ključni u preventivi ovog protozoarnog oboljenja.

Zaštitimo i volimo naše mace jer one zaista nisu krive!

Zatrpavaju po praiskonskom instinktu starijeg i od njih samih svoj pesak, čime nas štite. Jer te pustinjske lepotice jednostavno znaju šta treba da čine.

Toksoplazmoza – jedan mit